Groot en uniek assortiment
Snelle verzendingen binnen heel Europa
Uw specialist in exotische planten
4,62 / 5.0 3287+ reviews
Home / Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Bestellen

Onze website berekent automatisch uw verzendkosten vanuit uw winkelwagen. Vanuit uw winkelwagen kunt u uw verzendkosten zien. Indien het bezorgadres niet in Nederland ligt, dient u nog wel eerst uw land te selecteren via de knop ‘bereken uw verzendkosten’.
Onze producten hebben allemaal een verzendgewicht. In één pakket past 30 kg aan producten. Vanaf 30 kg worden er twee pakketten berekend. Elke stap van 30 kg is één pakket extra. Producten met [pallet] worden op een pallet geleverd. Hierbij geldt het verzendgewicht niet.

De gemiddelde levertijd is 2-4 werkdagen. Tijdens het hoogseizoen kan dit oplopen. We proberen dit echter altijd zo kort mogelijk te houden. Na het plaatsen van uw bestelling krijgt u een track-en-trace (pakket) of neemt de vervoerder contact met u op [pallet]. Wij kunnen geen garanties geven op de exacte leverdag.

Het is niet mogelijk om een bezorgdag te kiezen. Wel kunnen wij hier soms rekening mee houden. Indien u een voorkeur heeft voor de bezorgdag, kunt u dit in de opmerkingen zetten. Wij kunnen hier geen garanties of rechten aan ontlenen.

Betaalde orders van € 250,- of meer kunnen maximaal 1 week lang gereserveerd worden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Na het plaatsen van uw bestelling kan deze niet meer aangepast worden.

Als een product [pallet] in de naam heeft staan, dan wordt deze op een of meerdere pallets geleverd. Dit heeft gevolgen voor het transport en de verzendkosten. U heeft geen heftruck nodig om deze bestelling aan te nemen. De pallet wordt tot de stoep bij u geleverd.

In veel gevallen krijgt u niet de plant op de foto. Deze zal wel zeer vergelijkbaar zijn. Bij sommige producten krijgt u wel de plant op de foto. Dit wordt op de productpagina vermeld.
Wij kunnen alleen planten op de foto zetten als deze een waarde hebben van € 250,- of meer. In de maanden april-juni geldt een minimumwaarde van € 400,-.

 

Betalen

Bij ons kunt u de volgende betaalmethoden gebruiken:

  • IDeal
  • Bancontact
  • PayPal
  • Visa
  • Mastercard
  • Maestro
  • Bank overboeking
Alle betaalmethoden zijn gratis. De meeste betaalmethoden zijn daarnaast ook direct verwerkt. Alleen de bank overboeking kan langer duren. Dit verschilt per bank. Mocht u vragen hebben over uw betaling, neem dan contact op met info@mypalmshop.com

 

In Nederland en België geldt dat planten een lager BTW percentage hebben. Accessoires hebben een hoog BTW percentage. De BTW op producten wordt berekend aan de hand van het land van levering. Dit kan betekenen dat een bestelling met een bezorgadres buiten Nederland uiteindelijk een ander bedrag kan krijgen. Dit is volgens de Europese wetgeving verplicht.
Het is voor bedrijven buiten Nederland mogelijk om de BTW te verleggen. Kies bij het plaatsen van uw bestelling voor de zakelijke klant en vul de verplichte gegevens in. De BTW zal dan worden verlegd.

Neem contact op met info@mypalmshop.com en wij zullen u hiermee verder helpen. In de meeste gevallen krijgt u van ons een nieuwe betaallink waarmee u de betaling alsnog kunt voltooien.

In de meeste gevallen zullen wij een terugbetaling regelen via dezelfde methode als waarmee u betaald heeft. Vaak wordt dit direct uitgevoerd, maar kan het een aantal werkdagen duren voordat deze door onze Payment Service Provider verwerkt wordt.

CCV is onze Payment Service Provider. Zij verwerken onze betalingen en terugbetalingen. Wij werken samen met CCV om het betalingsverkeer te verwerken. CCV is in Nederland een bekende en vertrouwde partij. Mocht u toch nog vragen hebben, neem dan contact op met info@mypalmshop.com.

 

Levering

Wij pakken uw bestelling zorgvuldig in. Hierbij wordt gebruik gemaakt van duurzame materialen. Wij gebruiken stro als opvulmateriaal. Stro is natuurlijk afbreekbaar en kan worden gebruikt voor compost, als bodemverbeteraar of winterisolatie. Wilt u geen stro ontvangen? Geef dit in de opmerkingen aan bij het plaatsen van uw bestelling.
Naast het verpakken met stro als opvulmateriaal, zorgen we er ook voor dat de planten voor het verzenden nog verzorging krijgen. Zo kunnen de planten de verzending zonder schade doorkomen, ook als hier vertraging bij op treedt.

In Nederland en België bezorgt PostNL de pakketten en worden pallets geleverd door Transmission. Buiten Nederland en België worden pakketten geleverd door DPD. Pallets naar het buitenland worden door verschillende vervoerders geleverd. De vervoerders bezorgen uw pakket tot aan de stoep.
Het is niet mogelijk om zelf aan te geven welke vervoerder u wilt gebruiken.

In de meeste gevallen is uw pakket maximaal 1-3 werkdagen onderweg. Voor Frankrijk, Griekenland, Bulgarije en Roemenië geldt dat deze 2-7 werkdagen onderweg zijn. Doordat de planten goed verzorgd worden voordat ze verstuurd worden, kunnen ze hier tegen en zullen ze hier geen schade van ondervinden.

Voor pakketten krijgt u per e-mail een track en trace. Daarmee kunt u uw bestelling volgen. U krijgt de mail zodra de label geprint wordt. Krijgt u ’s avonds bij de track en trace te zien dat deze onderweg is, dan wordt deze meestal de volgende dag geleverd. Verandert de status ’s avonds niet, dan wordt deze meestal 2 dagen later geleverd. Wij kunnen hier geen rechten aan ontlenen.
Voor pallets geldt dat de vervoerder contact met u zal opnemen voordat uw pallet geleverd wordt.

Als u uw bestelling deels heeft ontvangen, maar niet volledig, raden wij aan om uw track en trace codes te bekijken. In de meeste gevallen zijn er nog pakketten onderweg. Soms worden deze 1-2 werkdagen later geleverd. Contact met ons opnemen heeft in dit geval geen effect; wij kunnen hier helaas niets aan veranderen en zullen u enkel vragen nog 1-2 werkdagen te wachten.
Als u ziet dat een pakket retour gaat of al langere tijd niet in beweging is, raden wij wel aan contact met ons op te nemen via info@mypalmshop.com.